"Podróż z klasą"

Dnia 16.09.24 uczniowie Zespołu Szkół nr 1 w Nowogardzie rozpoczęli pięciodniową wycieczkę do Krakowa w ramach programu „Podróże z klasą”. Pierwszym punktem programu było zwiedzanie Obozu Koncentracyjnego Auschwitz – Birkenau, Zwiedziliśmy Muzeum Nowej Huty. Spacerując po schronach zapoznaliśmy się z techniką obrony cywilnej z okresu PRL. Następnie udaliśmy się na chwilę relaksu nad Zalew Nowohucki korzystając z Tężni Solankowych Nowohuckich. Kolejnym punktem zwiedzania było Muzeum  Narodowe w Sukiennicach.  Po zwiedzaniu zasłużony odpoczynek i po kolacji czas wolny w pięknej scenerii wieczornego krakowskiego Rynku przy dźwiękach hejnału Mariackiego. Trzeciego dnia zwiedziliśmy Wieliczkę i niesamowitą Kopalnię Soli. Czwarty dzień wycieczki i znowu piękne słońce! Dzień ten rozpoczęliśmy od podziwiania wnętrza Kościoła Mariackiego, a potem Wawel Na królewskim Wawelu olśnił nas blask piękna siedziby i pamiątek po polskich monarchach. Zwiedzaliśmy Zamek, Podziemia, Ogrody Królewskie, Krużganek oraz Taras widokowy. Po zwiedzaniu Zamku spacerkiem wzdłuż Bulwarów Wiślanych udaliśmy się na spotkanie ze Smokiem Wawelskim. Kolejnym punktem naszej wycieczki był Park wodny Kraków i Multikino. Jutro krótkie zwiedzanie i powrót do domu.