chlopskaW ZSP trwają rozgrywki szkolne w grę „Chłopska szkoła biznesu", dzięki której uczniowie wcielając się w role przedsiębiorców, doskonalą swoje umiejętności strategiczne.

Ekonomiczna gra planszowa powstała w oparciu o projekt edukacyjny pod tym samym tytułem, realizowany przez Małopolski Instytut Kultury we współpracy z Towarzystwem Miłośników Andrychowa w ramach programu „Muzeobranie”. Gra nawiązuje do historii Andrychowa sprzed kilku wieków, kiedy to miejscowi chłopi stawali się producentami tkanin i kupcami jeżdżącymi po najdalszych zakątkach Europy. Plansza do gry to właśnie mapa naszego kontynentu. Celem gry planszowej  jest przede wszystkim tworzenie i promowanie edukacyjnych standardów kształcenia dla przedsiębiorczości z przywracaniem pamięci lokalnej historii. To interdyscyplinarne narzędzie edukacyjne pomaga zrozumieć współczesne zjawiska gospodarcze, rozwija kompetencje społeczne i uczy postawy przedsiębiorczej. Podczas rozgrywek szkolnych (luty i marzec) uczniowie ZSP wcielają się w piekarzy, tkaczy i kowali, którzy produkują chleby, bryki i płótna, handlują między sobą i prowadzą wyprawy handlowe z Andrychowa do miast Europy. 12 marca graczy czekają półfinały zaś 21 marca odbędą się rozgrywki międzyszkolne, w których wezmą udział uczniowie z naszej szkoły, a także uczniowie z I LO oraz II LO. 20 najlepszych par weźmie udział w finale powiatowym, który odbędzie się 17 kwietnia. Koordynatorem akcji jest Pani Sylwia Antczak.

W ZSP trwają rozgrywki szkolne w grę „Chłopska szkoła biznesu”, dzięki której uczniowie wcielając się w role przedsiębiorców, doskonalą swoje umiejętności strategiczne.